Total de visualitzacions de pàgina:

dijous, 15 de maig del 2008

De Fontalba (2.040 m.) a Núria (1.967m)

Dia 15 de maig de 2008

Finalment podem fer l’excursió a Núria. Els excursionistes som cinc.
Sortim (de Barcelona i de Cabrils) a les 8 del matí i sense presa ens trobem a l’estació de tren de Queralbs a les 10.30. Ens queda la pista de Queralbs a Fontalba 11 km, una pista forestal en bon estat, molt ampla.

Els homes del temps ens havien assegurat bon temps pel matí i que per la tarda es complicaria. La veritat és que ha estat just a l’inrevés, però que hi farem!

Per començar seguim un camí pla, que ressegueix una corba molt ampla de la muntanya, es travessa la cabalosa doll de Fontalba (l’aigua neix allí mateix), i per tot aquesta vall amb prats i pendents, roques i aigua, es troben isards amb una certa abundància. Com sempre no es deixen acostar, però tampoc fugen. Sembla que estan molt acostumats a veure animals de dues potes caminant per aquestes contrades. Acabada la corba s’entra en un bosquet, i poc abans d’arribar a Núria s’ha de baixar uns 200 metres de desnivell. Teòricament, és un camí pla, a la pràctica cal pujar i baixar. La dificultat és petita (per caganers). El mapa assenyala 1 h. 15’, la realitat és d’1 h, 45m (si més no per a nosaltres).

Del paisatge, què us podem dir... resulta que la boira amb prou feines ens ha deixat veure res, o ben poca cosa. Per altra banda durant una bona estona a més de la boira pixanera hem tingut aigua que queia del cel, sense passar-se però si per remullar-nos de valent. La sort és que som prou experimentats en muntanya i no ens hem deixat impressionar per aquestes quadre (o vuit) gotes, i hem anat seguint el camí fins arribar a Núria.

Perquè es pugui tenir una idea de com és aquesta excursió donem les dues versions, amb bon temps i amb mal temps. És qüestió de sort encertar-la.
Sigui com sigui hem aconseguit arribar a la nostra meta i un com allí hem deliberat de quin seria el proper pas. De la discussió ha sortit la llum: convé tornar amb el cremallera fins a Queralbs i allí ja recollirem el cotxe, anirem a buscar l’altre (enviarem els xofers) i ens quedarem a dinar a l’Hostal de la Plaça, que, naturalment està a la Plaça. Com el cremallera surt cada dues hores, tenim una hora d’espera que ens permet visitar la Mare de Déu de Núria, i prendre alguna cosa a la sala de l’Estatut. Comprem el bitllet (7,4 € per a sèniors) i a esperar el tren.

Al tren tenim companyia de forasters, estrangers i escoles i el tren va força ple, fins i tot persones dretes. El viatge fins a Queralbs dura uns 25 m. I tot i les boires i ullades de sol, el paisatge és força entretingut.

El dinar ha sigut prou bo (probablement millor que el del serf service de Núria), això si, una mica més car per culpa del nostre mal cap que hem volgut veure un vi de 17 euros l’ampolla (Ribera de Duero, una marca que només els experts coneixen: Tionio, un vi ben interessant, només li hem trogat un defecte, la llàgrima no baixava com hauria sigut de desitjar), i com érem 5, hem hagut de demanar-ne una altra. Total 35 euros per càpita, amb vi inclós.
El menú: farcellets de col, albergínia farcida, conill, bacallà, postres i cafè.

Sortim satisfets tot i que ens ha costat quadrar els comptes, i després de donar un tomb pel poble (aviat acabem) i veure la curiosa església, sobre les cinc de la tarda arranquem de Queralbs a Barcelona, on dues hores més tard arribem.

El mateix paisatge en un dia de sol

a) començament de l'excursió a Fontalba

b) vista a mig camí

c) vista quan s'arriba a Núria